Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Malmöbyrå utmanar branschen i givmildhet

Publicerad: 15 December 2010, 11:23

Malmöbyrån Guts & Glory ställer sig på barrikaderna för SR:s insamlingsprojekt Musikhjälpens räkning och skänker 25 000. – Vi utmanar alla byråer i Sverige att toppa det budet, säger Niclas Nilsson, vd för Guts & Glory.


Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

Niclas Nilsson, vd för Guts & Glory.

Niclas Nilsson, vd för Guts & Glory, drog på tomteluvan i måndags morse och donerade 10 000 kronor från byrån till SR:s projekt mot handel med barn, Musikhjälpen. Igår av ett annat företag 20 000 kronor varpå Guts & Glory genast  höjde sitt bud till 25 000.

Nu uppmanar de övriga reklambyråer i Sverige att slå dem på fingrarna och ge mer.

– Vi är en liten byrå och skänker 25 000. Det finns många långt större byråer i landet. Mitt i dessa högkonjunkturtider måste även vi reklambyråer kunna bidra lite, säger Niclas Nilsson.
– Vi heter Guts & Glory och hoppas att andra byråer ska få oss att framstå som fegisar, vårt namn till trots, för att vi bara ger bort 25 000.

Musikhjälpen är Sveriges Radios projekt för att uppmärksamma en fråga och samla in pengar till välgörande ändamål. Det gjordes första gången 2008. I år har projektet temat Barn är inte till salu.
Grunden i projektet är att lyssnarna betalar 50 kronor för att få önska en låt. All musik i P3 den här veckan är betalda önskelåtar.

Programmet sänds på ett Big Brother-liknande sätt. Programledarna bor i ett glashus (i år på Gustav Adolfs torg i Malmö) och sänder dygnet runt i en vecka. De får inte lämna huset och inte äta fast föda.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Guts & Glory

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.