Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Malmöbyrån Resultify går mot strömmen

Publicerad: 12 September 2013, 07:19

Liselott Lading, vd Resultify.

Byrån Resultify omsatte 5,2 miljoner under sitt senaste verksamhetsår: – Bokslutet är under arbete men det blir några hundratusen kronor plus, säger byråns vd Liselott Lading till Sydsvenskan.


Ämnen i artikeln:

HilandersResultify

Byråvärlden i Malmö-regionen har haft det kämpig under de sista åren.  Hilanders fick exempelvis lägga ned i Malmö. Adamson Appelfeldt  Advertising begärdes nyligen i konkurs.  

Det är bara några exempel.

Det  finns dock en byrå som går i motsatt riktning och presenterar  mångmiljonersättning och vinst under första verksamhetsåret – Resultify,  enligt Sydsvenskan.

Bokslutet är inte färdigställt ännu, men  enligt byrån landar man på en omsättning på 5,2 miljoner kronor och en  vinst på ett par hundratusen kronor.

Byrån har även gått från 2 till 11 anställda, enligt Sydsvenskan.

Propeoples vd Liselott Lading startade bolaget ihop med webbyårerna Pixeland och Area Digital.

Som namnet Resultify antyder går verksamheten ut på att öka lönsamheten i kundernas webbprojekt:

”Det  blir svårare och svårare för webbyråerna att sälja teknik. Nu handlar  det mer om resultatet kunderna får ut av webbsatsningarna. Vi ska mäta  och analysera hur väl webbaktiviteterna är kopplade till affärsmålen,  presentera en handlingsplan och hjälpa till med genomförandet”, sade  Liselott Lading till Sydsvenskan i april.

Planen med att öka lönsamheten i kundernas webbprojekt verkar med andra ord ha gått i lås.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

HilandersResultify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.