Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 januari 2012, 12:34
Den legendariske fotbollsmålvakten Peter Schemicel axlar rollen som ambassa för Carlsberg i samband med fotbolls-EM.
Foto: Pressbild.
Den officiella sponsorn för fotbolls-EM 2012, Euro 2012, Carlsberg har utsett den legendariske fotbollsmålvakten Peter Schmeichel till global ambassadör.
Ämnen i artikeln:
CarlsbergHan har bland annat spelat för danska landslaget och Manchester United. Som ambassadör för sponsorskapet ska han bland annat engagera fans genom en ny Facebook-kampanj – the Fan Challenge.
– Det är mycket tack vare Carlsberg som jag fick möjligheten att spela fotboll. När jag växte upp drömde jag om att få spela för både mitt land Danmark och för Manchester United. På den tiden, 70-talet, hade Carlsberg redan börjat investera i och stödja dansk fotboll och det gjorde det möjligt för mig att satsa på denna underbara sport, säger Peter Schmeichel i en kommentar.
Kampanjen går ut på att på fans har chansen att få komma till fotbolls-EM och presentera Carlsbergs Man of the Match-award i samband med finalen.
Kampanjen körs från och med nu till och med mitten av maj och innebär att fansen kan gå in www.facebook.com/Carlsberg för att "gilla" sidan och därefter anta ett antal utmaningar för att få chansen att dela ut priset vid EM-finalen.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Carlsberg