Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Man blev trött i huvudet”

Publicerad: 7 mars 2012, 13:12

Sebastian Larsson och Ola Toivonen (närmast) som affischnamn för Brothers.

Foto: Brothers.

Han är sponsrad av Nike och svenskt affischnamn för Pepsi. Nu blir fotbollspelaren Sebastian Larsson modell i Brothers senaste kampanj, ihop med landslagskollegan Ola Toivonen. För Resume.se berättar Sebastian Larsson om plåtningen, reklamjobben och vem som klär upp sig mest i landslaget.


Ämnen i artikeln:

Brothers

Tidigare har Brothers kampanjat med idrottsstjärnor som Mats Sundin, Henrik och Joel Lundqvist, Marcus Hellner och Johan Olsson.

Denna gång är det två fotbollsspelare som står i centrum, Ola Toivonen och Sebastian Larsson.

– Brothers har haft kampanjer med idrottsfolk förut, så jag antar man tycker att jag var lämplig att följa upp med, säger Sebastian Larsson till Resume.se.

För en tid sedan kunde Resume.se berätta att Sebastian Larsson även blir Pepsis affischnamn. Sedan tidigare är han kläd och sko-sponsrad av Nike.

Hur kändes det att stå modell?
– Det var roligt, det här gällde något som passar in i det man själv gör och något man kan stå för. Det var roligt och annorlunda och något man inte gör till vardags.

Vad är din relation till Brothers?
– Jag har bott i England i 11 år, så kan inte gå och handla på Brothers dagligen, men jag gillar deras kläder, de är snygga.

Vem är bäst klädd i landslaget?
– Bra fråga, de flesta bryr sig om vad man har på sig, även om det inte är någon som går till överdrift, men den som klär upp sig mest är Kim Källström

Hur mycket betalt fick du för att ställa upp?
– Jag fick en viss ersättning, framförallt kändes det som en bra grej att vara med på.

Hur många reklamjobb likt detta har du gjort?
– Inget på den här nivån, jag har mest ställt upp på foto för tidningar och så.

På frågan om han kan tänka sig att göra något liknande igen, svarar Sebastian Larsson.

– Det får jag ta ställning till då, och se om det är något som jag tycker passar.

Hur tycker du att resultatet blev?
– Jag har inte sett det ännu så det ska blir en rolig överraskning. Det här var något som jag inte var van vid, det var ett hårt jobb, man var rätt trött i huvudet efter.

Kampanjen startar nästa vecka, och slutar under sommaren. Kampanjen kommer att gå i tidningar, magasin, internet, utomhus och i Brothers butiker.

Brothers marknadschef Maria Sjöstrand, är nöjd med valet av modeller.

– Två unga män i början på vad som ser ut att bli en lysande internationell proffskarriär. Dessutom står de för många av de värderingar som Brothers associeras med, från god stil till manlig gemenskap och kamratanda. Det här är en perfekt laguppställning för oss.

Valet av sportstjärnor förklaras också av att klädkedjan under hösten lanserar en ny kollektion under namnet Athletic Project.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Brothers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.