Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Man ger sig fan på att lösa det uppdrag man har"

Publicerad: 7 Mars 2011, 12:20

Den 10 mars är det årets andra Resumébar. Temat är utomhusreklam och under kvällen kommer alla att kunna rösta på ett av sju bidrag. Inför baren kommer Resume.se att prata med personerna bakom kampanjerna. Johan Eghammer, ad på Forsman & Bodenfors, berättar idag om hur man får mjölk och skelett att samarbeta.


Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Johan Eghammer, ad, och Fredrik Jansson, copy, är männen bakom kampanjen.

Hur fick ni inspiration till kampanjen?
– Själva idén med skelett och mjölk var inte så svår att komma på. Det svåra var att få till själva bilden, att göra om mjölken till skelett och få det att fortfarande se gott ut. Vi plåtade väldigt mycket för att få det att se bra ut, efterjobbet var det som tog tid. Nu så här i efterhand ser det kanske inte ut som världens godaste bild, säger Johan Eghammer till Resume.se.

Vad inspirerar dig i livet?
– Jag gillar vardagliga saker, att låta livet rulla på. Att gå till jobbet, träna, äta lunch. Alla de små sakerna som uppstår till vardags som många människor har gemensamt.

Vad inspirerar dig i jobbet?
– Att man ger sig fan på att lösa det uppdrag man har, man gnetar på i ett rum tillsammans med den man jobbar med. Jag är ingen person som gör speciella saker för att hitta inspiration. Ägnar man bara uppgiften tillräckligt med tid så brukar det bli bra.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Resumébar ute

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.