Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Man kan se det som en väldigt lång arbetsintervju”

Publicerad: 22 Oktober 2012, 15:50

Sam Englund och Lill Waldekranz.

De två Hyper Island-studenterna Sam Englund och Lill Waldekranz har tillbringat den senaste månaden i Buenos Aires på ett projekt som heter Fly Garage.


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsHyper Island

Det är Kraft Foods i samarbete med Contagious Magazine och Castro  Innovation som bjuder in kreatörer ifrån hela världen i två veckors  perioder.

Den här gången var det studenter ifrån Hyper Island: Sam  Englund och Lill Waldekranz.

– The Fly Garage i Buenos Aires är ett projekt där studenter, erfarna  reklamare från hela världen och anställda från Kraft Foods under två  veckor jobbar tillsammans med att utveckla idéer från insight till  genomförande åt Kraft Foods. De väljer elever ifrån Hyper för att de  vill ha en mix av studenter och branschfolk och för att Hyper Islands  arbetsmetoder påminner om de som finns på Garaget, säger Sam Englund.

Hur kom det sig att ni blev utvalda?
– Vi blev valda efter att ha skickat in vår portfolio och en förklaring  till varför vi skulle passa in som "Flyers". De söker idéstarka  människor som vill göra saker; bygga och skapa protoyper i ett tidigt  skede, och vi tror att det var därför vi blev valda.

Vad har ni lärt er?
– Det är en möjlighet att träffa och jobba med  erfarna människor från hela världen, vilket både är kul, lärorikt och  ett grymt tillfälle att knyta kontakter. Man hinner lära känna varandra  bra på två veckor så om man vill så kan man se det som en väldigt lång  arbetsintervju. Vi har redan fått förfrågningar på framtida samarbeten  och jobb.

Var det något som var mindre bra med upplevelsen?
– Ur vårt perspektiv så har upplevelsen bara varit positiv. Vi har lärt  oss mycket och fått jobba med människor som vi kanske aldrig hade  träffat annars, säger Sam Englund.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsHyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.