lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Man vill skrika ut till hela världen”

Publicerad: 15 april 2011, 11:05

Med två ägg av ädlaste valör blev Jung von Matt Guldäggsgalans stora vinnare i går.
– Det är en bekräftelse på allt jobb man lagt ned, säger Johan Jäger, cd på Jung von Matt, till Resume.se.

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2011Johan JägerJung von MattReklam

CS

Christian Ström


Jung von Matts kampanj ”MINI Getaway Stockholm 2010” tog hem Guldägg i kategorierna Event och Interaktivt.
– Man känner sig ödmjuk som tusan, men samtidigt inte. Man vill skrika ut till hela världen, säger Johan Jäger.

Hur firade ni?
– På Guldägget. Vi firade ordentligt, det blev en rolig men sen kväll. Vi har väl inte riktigt hämtat oss än så nu ska samla oss först. Det här är roligt för hela byrån. Alla har jobbat otroligt hårt och sliter som tusan.

Var det väntat?
– Vi hade fyra nomineringar och det har varit mycket snack innan så någon valör trodde man väl att vi skulle få. Men inte ens i min vildaste fantasti hade jag kunnat föreställa mig att det skulle gå så här bra.

Har du någon favorit bland de andra vinnarna?
–Pressbyrån-kampanjen. Det är en fantastisk kampanj och väldigt kommersiellt smart. Jag gillar den som tusan.

Vinnarna

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI Art Director: Daniel Wahlgren Copywriter: Magnus Andersson, Erik Wingfors Creative Director: Johan Jäger Mediastrateg: Stefan Zetterberg/Carat Originalare: Jon Palmqvist Planner: Leon Phang Produktionsledare: Ida Modin Projektledare: Jan Casserlöv Visualizer/Produktionsdesigner: Daniel Forero Digitalbyrå: Monterosa, Suddenly Mediebyrå: Carat PR-byrå: Domingo PR Produktionsbolag: Duoblau Reklambyrå: Jung von Matt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev