Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 februari 2013, 10:21
Skärmdump från videon; upworthy.com
Tidigare har svenska Cancerfonden tagit initiativet till att låta män påminna kvinnor om att klämma på sina bröst. Nu inleder en manlig, kanadensisk läkare i ny film på samma tema.
Ämnen i artikeln:
CancerfondenBakom bröstcancervideon står Rethink, en kanadensisk välgörenhets-organisation med fokus på cancerfrågor.
Bara, manliga bringor verkar vara en trend just nu, när det gäller visuella reklamkampanjer. Resumé skrev tidigare idag om en sådan kampanj för Gillette, USA.
Ett kvinnligt rosa band för bröstcancer och ett manligt blått band för prostatacancer. Män ska uppmana kvinnor att undersöka brösten. Men en kvinnlig version, där kvinnor uppmanar män att undersöka prostatan har ännu inte synts till. Cancerfondens statistik för 2012 visar att prostatacancer är den vanligaste cancerformen i Sverige.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
Cancerfonden