Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Många är rädda för att konkurrera"

Publicerad: 10 februari 2011, 07:37

Reklambyrån AD&D: s samarbete med PR-byrån Agent Kommunikation stannar inte vid Motörhead Shirazkampanjen. Att gå över den förbjudna gränsen mellan reklam och PR är ett framgångsrecept menar reklambyråns vd. –  Vi vill erbjuda alla delar av kommunikationsprocessen och då är det svårt att bortse från PR, säger AD&D:s vd Carl-Johan Look.


Ämnen i artikeln:

AD&D

Mediegenomslaget för AD&D: s och Agent Kommunikations kampanj har varit stort. Vinet Motörhead Shiraz har blivit en snackis och dessutom slutsålt på Systembolaget. Reklambyrån har tidigare skrotat sitt samarbete med en annan PR-byrå men tror på en långsiktig realtion till Agent Kommunikation.

– Vi vill bygga något större gemensamt i några år framöver. Vår filosofi är att man idag måste ha specialkompetens och kunna sitt gebiit. Agent Kommunikation kan PR, berättar Carl-Johan Look.

AD&D och Agent kommunikation kommer att dela lokaler i både Stockholm och Eskilstuna. Samarbetet har redan genererat flera gemensamma kunduppdrag där byråerna kompletterar varandra.

– Det väntar blandande projekt framöver. Både större och mindre. Både i liknande former som det senaste och helt andra typer av koncept, säger Carl-Johan Look.

Carl Johan Look tror att det finns en beröringsskräck från reklamsidan att sova med fienden.

– Många är nog rädda för att konkurrera och vara inne och trampa på varandras områden. Men man måste kunna släppa in PR när det behövs och vi har hittat en bra metod.   Att våga släppa in varandra är nyckeln.  Risken finns att kunderna tycker att man är för splittrad, säger Carl-Johan Look.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AD&D

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.