Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mångfald och valfrihet i fokus när Picadeli stöttar pride

Publicerad: 25 Juli 2018, 10:30

Bland annat kommer Picadeli dela ut gratissallader till pridedeltagarna och skänka 100 000 kronor till Stockholm Prides solidaritetsfond.


Ämnen i artikeln:

King Street PREuroprideReklamKampanj

Picadeli lanserar kampanjen "Let’s celebrate freedom of choice", och kommer finnas på plats i festivalområdet under Europride. Paraden äger rum i Stockholm och Göteborg mellan den 27 juli - 19 augusti och för att stilla människors hunger delar Picadeli ut gratissallader.

– Alla människor, oavsett kön, sexuell läggning, ålder eller etnicitet ska ha friheten att välja själv. För oss är det en självklarhet, men i andra delar av världen ser det annorlunda ut. Vi tycker därför att det är extra viktigt att vara med och sprida budskapet om valfrihet och mångfald under EuroPride, säger Lisa Isakson, marknadschef på Picadeli, i en kommentar.

Picadeli vill möjliggöra ett fritt pridefirande runt om i världen och därför kommer man även att skänka 100 000 kronor till Stockholm Prides solidaritetsfond.

– Vi har engagerat oss i Pride sedan ett par år tillbaka eftersom valfrihet och mångfald genomsyrar hela vårt företag och koncept. I år har vi även valt att skänka 100 000 kronor till Solidaritetsfonden, Stockholm Prides internationella fond som stödjer pridefiranden i andra länder, fortsätter Lisa Isakson.

Picadeli har tagit fram kampanjen med stöttning av deras pr-byrå, King Street PR.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.