Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mångmiljonfiaskot

Publicerad: 7 december 2011, 10:25

Telenor plockar bort sin Coca-Cola-inspirerade julfilm – som enligt vad Resume.se erfar kostat runt två miljoner kronor. Inom kort rullar man istället ut en ny reklamfilm. – Varför vara osams i juletider när man kan vara vänner, säger Andreas Hamrin, presschef på Telenor till Resume.se.


Tidigare i dag rapporterade Resume.se att Telenor plockar bort sin Coca-Cola-inspirerade julfilm från egna Youtube-kanalen. Inom kort kommer den även att försvinna från tv.

– Vi har tagit bort filmen från webben och den kommer att ersättas med en ny film, säger Andreas Hamrin, presschef på Telenor, till Resume.se.

Kort efter att Telenor lanserade den nya filmen, som tagits fram av Lowe Brindfors och regisserats av Felix Herngren, kopplade läsktillverkaren in sina jurister. Sedan dess har en dialog förts mellan företagen.

– Vi har haft en bra dialog och vi förstod deras resonemang. Vi hade hoppats att man skulle se filmen med glimten i ögat.

– Nu väljer vi istället att plocka in en ny film. Varför vara osams i juletider när man kan vara vänner?

Andreas Hamrin kan inte svara på  när beslutet att ha två julfilmer togs.

Är det här överspelat med Coca-Cola nu?

– Ja, absolut. Det är inga hard feelings.

Peter Bodor, Public Affairs & Communications Director, nöjd att man nått en överenskommelse.

– Det verkar som att konsumenterna också är nöjda. Det är många som har hört av sig och som kommenterat på Youtube. Vi blev glada att se hur engagerade konsumenterna är, säger han till Resume.se.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.