Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mångmiljonförlust för Ingo

Publicerad: 24 juli 2012, 08:11

En Ingo-kampanj för kunden Delicato.

Reklambyrån Ingo som i fjol föddes genom en sammanslagning av WPP-byråerna Ogilvy och Grey, visar en mångmiljonförlust i sitt första bokslut.


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoWPP

I början av 2011 gick svenska delen av Ogilvy och Grey ihop och blev Ingo. Nu kommer den sammanslagna byråns första bokslut gällande perioden 1 april till 31 december 2011.

Rörelseresultat för WPP-byrån blev -8 804 000 kronor och resultatet efter finansiella poster -10 352 000 kronor. Nettoomsättningen låg på drygt 91 miljoner kronor.

Ingen munter läsning, alltså – men enligt Mads Aagaard Winther, COO för Ingo & Grey Group, belastas resultatet av engångskostnader relaterade till fusionen, som löner, lokalhyror och dubbla kostnader.

Han menar dock att det ser ljust ut för Ingo och att man tror att intäkterna kommer att öka och resultatet förbättras, tack vara synergieffekterna.

I slutet av 2011 sade vd:n Sten Andersen upp sig för ett nytt jobb på OBH Nordica. Han efterträddes av vice vd:n Håkan Karlsvärd.

Tidigare i år tappade Ingo storkunden Marabou till F&B.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Björn StåhlIngoWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.