Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mannen bakom "Knäppgök" vann i hovrätten

Publicerad: 28 mars 2008, 13:47

Fredrik Larsson kom på kortspelet ”Knäppgök”. Varumärket användes senare av spelföretaget Tactic, något de nu får böta för.


Fredrik Larsson presenterade år 2002 sitt kortspel ”Knäppgök” för spelbolaget Tactic. Men det blev aldrig något samarbete.

Men två år senare lanserade spelbolaget ett spel under namnen ”Knäppgök”. Fredrik Larsson stämde då Tactic för varumärkesintrång. Nu dömer hovrätten till hans fördel och Tactic ska böta 51 500 kronor för varumärkesintrång.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.