Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Månpocket vill bygga kändisskap

Publicerad: 30 juni 2008, 09:33

Förra veckan smygstartade Månpocket årets stora sommarkampanj. Denna gång ligger fokus både på att sälja fler böcker och att bygga upp författarnas kändisskap.


Tre av annonserna i sommarkampanjen.

Årets sommarkampanj från pocketförlaget syftar till att bygga flera olika delar, dels ska kampanjen sälja böcker, dels ska den lyfta fram författarna och dels stärka förlagets varumärke.

Enligt reklambyrån Ruth är det idag ganska lätt att sälja pocketböcker. Böckerna är billiga och försiggås av spontana beslut. Därför lägger byrån nu extra fokus på författarna.
– I kampanjen har vi valt att "terrorisera" bilderna på författarna på olika sätt, dels för att lyfta fram boken och handlingen, dels för att väcka nyfikenhet, dels för att lyfta fram författarna. Sen vill vi såklart visa att Månpocket jobbar med de främsta författarna också, säger Johan Wendborg, projektledare på Ruth.

Kampanjen kommer att gå rikstäckande utomhus under ett par veckor. På annonserna syns bland annat Camilla Läckberg på en bild som någon skrivit ”tyskjävel” över, Johan Theorin som försvunnen sexåring och Alexandra Pascalidou som taxichaufför.

Månpocket

Byrå: Ruth
Arbetsgrupp: Johan Wendborg projektledare, Fredrik Claesson ad, Johan Danneman copy, Ninna Lakso produktionsledare, Anders Nilsson final art

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.