Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 mars 2009, 12:57
Måns Tesch, till vardags på Fallon i London, kickstartar årets svenska uttagning till Young Lions i Cannes med en workshop.
Michaela Pålsson.
Det är i morgon. fredag, som den svenska uttagningstävlingen startar.
– EU har utsett 2009 till ett år av kreativitet och innovation, vilket är utgångspunkten för vår workshop. Men Måns kommer förstås att få fria händer att utforma den som han själv önskar, säger Michaela Pålsson, projektledare på Reklamförbundet.
Varför valde ni just Måns Tesch?
– Jag läste faktiskt ett reportage om honom i tidningen Resumé. Och med tanke på att han fortfarande är relativt ung, så tyckte jag han borde fungera som en förebild för andra unga kreatörer. Det flesta som tävlar i Young Lions går fortfarande i skolan och känner sig med tanke på de dåliga tiderna kanske mer osäkra på sina karriärsval än på länge.
Peter Willebrand