Reklam
Mänsklig jukebox på högsta effekt
Publicerad: 1 december 2011, 14:44
Pauses ”The Human Jukebox” tar hem kategorin Smartreklam.
Bakom kampanjen står Åkestam Holst.
Ämnen i artikeln:
ReklamCS
Christian Ström
I kategorin tävlar kampanjer där maxbudgeten för idé, produktion och medieutrymme varit under en miljon kronor.
På sex dagar nådde kampanejn break-even. Försäljningsökningen under kampanjperiod låg på 112 procent.
Juryns motivering:
”Med försvinnande små medel och livet som insats lyckades den här kampanjen skruva upp volymen så högt att den inte bara hördes i hela Sverige utan i hela världen.
Denna fantastiska effekt har man uppnått genom att våga lyssna på magkänslan tyckte en enig jury.”
Alla vinnare i kategorin Smartreklam 2011
100-wattare
Kampanj: The Human Jukebox
Annonsör: Pause Ljud & Bild
Byrå: Åkestam Holst
75-wattare
Kampanj: Kompissignaler/Maggio
Annonsör: Comviq
Byrå: Forsman & Bodenfors
50-wattare
Kampanj: Hemlösa banners
Annonsör: Stockholms Stadsmission
Byrå: Garbergs