tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mänsklig jukebox på högsta effekt

Publicerad: 1 december 2011, 14:44

Pauses ”The Human Jukebox” tar hem kategorin Smartreklam.
Bakom kampanjen står Åkestam Holst.

Ämnen i artikeln:

Reklam

CS

Christian Ström


I kategorin tävlar kampanjer där maxbudgeten för idé, produktion och medieutrymme varit under en miljon kronor.

På sex dagar nådde kampanejn break-even. Försäljningsökningen under kampanjperiod låg på 112 procent.

Juryns motivering:

”Med försvinnande små medel och livet som insats lyckades den här kampanjen skruva upp volymen så högt att den inte bara hördes i hela Sverige utan i hela världen.

Denna fantastiska effekt har man uppnått genom att våga lyssna på magkänslan tyckte en enig jury.”

Alla vinnare i kategorin Smartreklam 2011

100-wattare

Kampanj: The Human Jukebox

Annonsör: Pause Ljud & Bild

Byrå: Åkestam Holst

75-wattare

Kampanj: Kompissignaler/Maggio

Annonsör: Comviq

Byrå: Forsman & Bodenfors

50-wattare

Kampanj: Hemlösa banners

Annonsör: Stockholms Stadsmission

Byrå: Garbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev