Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mänsklig jukebox på högsta effekt

Publicerad: 1 december 2011, 14:44

Pauses ”The Human Jukebox” tar hem kategorin Smartreklam. Bakom kampanjen står Åkestam Holst.


I kategorin tävlar kampanjer där maxbudgeten för idé, produktion och medieutrymme varit under en miljon kronor.

På sex dagar nådde kampanejn break-even. Försäljningsökningen under kampanjperiod låg på 112 procent.

Juryns motivering:

”Med försvinnande små medel och livet som insats lyckades den här kampanjen skruva upp volymen så högt att den inte bara hördes i hela Sverige utan i hela världen.

Denna fantastiska effekt har man uppnått genom att våga lyssna på magkänslan tyckte en enig jury.”

Alla vinnare i kategorin Smartreklam 2011

100-wattare

Kampanj: The Human Jukebox

Annonsör: Pause Ljud & Bild

Byrå: Åkestam Holst

75-wattare

Kampanj: Kompissignaler/Maggio

Annonsör: Comviq

Byrå: Forsman & Bodenfors

50-wattare

Kampanj: Hemlösa banners

Annonsör: Stockholms Stadsmission

Byrå: Garbergs

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.