Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marabou: Tommy har fått ut vad han ville ha ut

Publicerad: 19 Mars 2013, 09:42

Två comebacker som synkades. Marabou Black fick en permanent plats i sortimentet och Tommy Nilsson släpper ny platta. Gårdagens pr-kupp och filmkampanjen blir de enda resultaten av samarbetet, enligt Marabous marknadschef Hilda Björkman.


Ämnen i artikeln:

Tommy NilssonForsman & Bodenfors

Tommy Nilsson frontar reklamfilmen för lakritschokladen Marabou "Black". Sedan avslutas artistens samarbete med Marabou. Filmen är en one- shot

– Han är med i den här kampanjen och jag tror att vi båda är vinnare. Tommy har nog fått ut det han ville få ut, säger Hilda Björkman Marabous marknadschef till Resumé.

Vilken effekt ville ni uppnå?
– Det handlade om att komma igenom mediebruset på ett annorlunda sätt. Vi ville att folk skulle få reda på att "Marabou Black" är tillbaka och tar plats i vårt permanenta sortiment, säger Hilda Björkman och fortsätter:

– Känner att vi har lyckats och vi gjorde det eftersom att kampanjen var annorlunda. Vi piggade upp en trist marsmåndag.

Som marknadsförare, varför tror du att kampanjen väckte ett så pass stort intresse?
– Det oväntade, kanske extremt oväntade att Tommy Nilsson byter namn till "Black". Han är en väldigt mainstream artist och folk blir så klart förvånade när han dyker upp på det här sättet. Det är så här man vill jobba som marknadsförare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.