Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Marabou vill glädja med mjölkchokladen

Publicerad: 31 oktober 2011, 12:07

Marabou går nu ut i en stor kampanj för chokladernas choklad: mjölkchokladen.
Byrån som ligger bakom är INGO, och den första filmen börjar rulla i dag.
Se den här nedan.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Kampanjen är tänkt att vara långsiktig, och den första filmen börjar gå i tv i dag.

– Choklad är underbart, det är något man varken behöver förstå eller  analysera. Choklad är något man bara gillar, något man blir glad av. Vi  lagar inte bara världens godaste choklad, vi skapar också glädje. Det  ska vi fortsätta med, i allt vi gör – inte minst i vår kommunikation.I  dagsläget är två filmer producerade, baserat på det nya konceptet kring  glädje. ”Cowboy” släpps den 31 oktober och uppföljaren kommer i början  av 2012, säger Hilda Björkman, Marknadschef Marabou Chokladkakor i Sverige i ett pressmeddelande.

Filmerna kretsar kring de två killarna i huvudrollen. Förutom Sverige  kommer kampanjen att gå i Finland och Danmark, men där görs lokal  casting. Huvudtemat är glädjen i varje chokladruta.

– Just för att choklad är allt annat än rationell, snarare  emotionell, handlar idéerna om den glädje som choklad för med sig när  den introduceras i ett eller annat sammanhang. Och glädjen är oväntad,  överraskande och allt annat än logisk. Vi är långt ifrån traditionell  chokladreklam. Istället bjuder Marabou på något glädjefyllt och  överraskande, något som inte behöver förklaras – precis samma känsla som  när man äter Marabou Mjölkchoklad, kommenterar Christina Knight, cd på INGO.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.