Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Marabous nya reklamkaraktär ska få Sverige att kramas mer

Publicerad: 21 januari 2016, 09:05

Marabou fyller 100 år och firar de med ett stort kramkalas, under ledning av dockan Barbro. För varje krambild som läggs upp under hashtaggen #kramkalas skänker Marabou en krona till Rädda Barnen. Kampanjen är signerad Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjMarabouForsman & Bodenfors

Genom att dra in pengar till Rädda Barnen sätt sprider kramkampanjen inte bara värme och omtanke utan även till de som behöver det som mest.

– Varumärket Marabou står för glädje och generositet, och när vi nu fyller 100 år så vill vi fortsätta göra världen trevligare genom att bjuda in till ett stort Kramkalas! Kramar gör oss nämligen inte bara gladare, friskare och piggare – vi blir också mer positivt inställda till andra människor och mer benägna att sprida vänligheten vidare, säger Niklas Larsson, marknadsansvarig på Marabou i ett pressmeddelande.

Kampanjen leds av en ny reklamkaraktär – dockan Barbro som ska uppmana svenskar att kramas mer under hela året. Bakom Barbro står Björn Carlberg, upphovsmannen till tv-serien Kjell på TV4. Barbro kommer att dyka upp i ett antal filmer under året.

Den första filmen med Barbro går upp på lördag, men Kramkalaset rivstartade redan i morse på Internationella Kramdagen, då frukostätande svenskar möttes av Kramkalasets budskap i både radio och i morgontidningar. Marabous personal delade även ut choklad i morgonrusningen.

Marabous kampanj kommer också att synas på digitala skärmar i kollektivtrafiken samt på chokladsampling på stora pendlarknytpunkter i Stockholm, Göteborg och Malmö. Under kvällen kommer även Globen att lysas upp i gult och rött för att uppmärksamma Kramkalaset.

Med kampanjen vill Marabou bli en aktör som får svenskar att komma närmare varandra. För alla mår bra av en kram.

Byråerna bakom kampanjen:

· Strategisk byrå, idé och koncept: Forsman & Bodenfors

· Filmproduktion: Folke Film

· Digital produktion: Isobar

· Mediebyrå: Vizeum

· PR-byrå: Cohn & Wolfe

· Butiksaktivering: Klirr Stockholm

· Eventbyrå: Concept Store

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.