Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 februari 2013, 09:27
Marc Jacobs frontar Coca-Cola Light.
Coca-Cola Light firar 30 år med hjälp av modedesignern Marc Jacobs. Han är varumärkets creative director under hela 2013.
Samarbetet med Marc Jacobs ska enligt ett pressmeddelande bidra med "spännande inslag" till kampanjen Sparkling togheter for 30 years när Coca-Cola Light firar 30 år.
Han ska hjälpa till med att skapa en limiterad upplaga av burkar som inspireras av "starka kvinnor genom 80-90 och 00-talen med en humoristisk twist".
Marc Jacobs kommenterar samarbetet:
– Det är ett enormt privilegium för mig att få bli ny Creative Director för Coca-Cola light och få sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon... och jag älskar ikoner.
I samband med nyheten släpper bolaget en teaserfilm med Marc Jacobs i huvudrollen. Se den här nedan.
Fredrik Thambert