Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marc Jacobs – Coca-Cola lights creative director

Publicerad: 6 Februari 2013, 09:27

Marc Jacobs frontar Coca-Cola Light.

Coca-Cola Light firar 30 år med hjälp av modedesignern Marc Jacobs. Han är varumärkets creative director under hela 2013.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola LightCoca-Cola

Samarbetet med Marc Jacobs ska enligt ett pressmeddelande bidra med "spännande inslag" till kampanjen Sparkling togheter for 30 years när Coca-Cola Light firar 30 år.

Han ska hjälpa till med att skapa en limiterad upplaga av burkar som inspireras av "starka kvinnor genom 80-90 och 00-talen med en humoristisk twist".

Marc Jacobs kommenterar samarbetet:  
– Det är ett enormt privilegium för mig att få bli ny Creative Director för Coca-Cola light och få sätta min stämpel på kampanjen i samband med 30-årsjubiléet. Coca-Cola light är en ikon... och jag älskar ikoner.  

I samband med nyheten släpper bolaget en teaserfilm med Marc Jacobs i huvudrollen. Se den här nedan.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola LightCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.