Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Maria breddar målgruppen med nytt reklamkoncept

Publicerad: 16 augusti 2013, 12:37

Maria.com har historiskt varit mest förknippat med bingo på den svenska marknaden men fortsätter sin ompositionering till ett varumärke som erbjuder både casino och bingospel – för både kvinnor och män


Ämnen i artikeln:

StandartTre Kronor

I de nya reklamfilmerna spelas huvudrollen av den manliga skådespelaren Patrick Saxe, som tar sig fram genom Marias värld av spel regisserad av Rane Tiukkanen.

Förutom de nya reklamfilmerna så släpper Maria även nya radiospottar och uppdaterar det grafiska manéret på Maria.com.  

Filmerna är framtagna av reklambyrån Tre Kronor Creative och produktionsbolag är Standart.

– Maria har alltid varit och kommer fortsätta vara ett underhållande varumärke med personlig touch, säger Dersim Sylwan, Sverigechef på Maria.com. Vi vill bevara allt det positiva som "Maria Bingo" stått för samtidigt som vi vill berätta att vi har en stor bredd av produkter. Därför känns det helt rätt att använda både manliga och kvinnliga karaktärer i de nya reklamfilmerna som speglar bredden av den målgrupp som idag spelar casino och bingo hos oss.

Arbetsgrupp på Tre Kronor Creative:  
Art Director: Jonas Lindblad
Copywriter: Lars Hedlund
Planner: Olle Svensson
Projektledare: Jessica Troedson
Produktionsledare: Frida Looman  
Produktionsbolag: Standart
Regissör: Rane Tiukkanen
Producent: Jens Odelbring
Efterproduktion: Swiss

Uppdragsgivare: Dersim Sylwan, Maria.com

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

StandartTre Kronor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.