Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Maria Montazami stajlar om säljarens hem i ny Blocket-kampanj

Publicerad: 29 Oktober 2018, 09:49

Efter att Björn Ranelid, Kikki Danielsson, Samir Badran och Tony Irving varit ansiktena utåt i Blockets senaste kampanj har turen kommit till Maria Montazami.


Ämnen i artikeln:

ReklamMaria MontazamiBlocket

I Blockets senaste kampanj har kändisar som Björn Ranelid, Kikki Danielsson, Samir Badran och Tony Irving fått visa upp en skruvad bild av sina personligheter i samband med ett köp de gjort på radannonssajten. Bland annat orerade författaren Björn Ranelid med sin karaktäristiska stil om sin nya bil medan Kikki Danielsson försökte ringa in tips om sig själv till olika kvällstidningar.

I den senaste kampanjen från konceptet "Bakom varje Blocketannons finns en berättelse" är det Maria Montazami, känd från bland annat Svenska Hollywoodfruar, som ska köpa en begagnad Ägget-fåtölj. När hon kommer hem till säljaren börjar hon få feeling och börjar med hjälp av sin assistent Harris att stajla om hela hemmet.

– Jag älskar att blanda nytt och vintage hemma, så att köpa inredning från Blocket är perfekt för mig. Begagnade möbler har mer karaktär och kan vara sådär charmigt unika och personliga, I love it! I USA säger vi: "one man's trash is another man's treasure", och det tycker jag är ett bra uttryck som man kan tänka på när man köper eller säljer något begagnat, säger Maria Montazami.

Enligt Blocket har de tidigare filmerna setts uppemot 11,4 miljoner gånger, hur många av visningarna som är köpta framgår dock inte i pressmeddelandet. Kampanjerna är framtagna av Emakina DBG.

– Vi är väldigt glada över att Maria är vår nya ambassadör. Hennes härliga personlighet och karaktäristiska språk gör henne till en utmärkt berättare i vår serie av kortfilmer. Vi ser fram emot att låta henne underhålla vår breda publik på sitt eget unika sätt och samtidigt belysa det stora utbudet och efterfrågan av designmöbler på Blocket. Förhoppningsvis inspirerar det fler till att vända sig till Blocket när de vill göra om hemma, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.