Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Maria Ziv till Oriflame

Publicerad: 27 November 2013, 10:10

Maria Ziv

Foto: Pressbild, VisitSweden

Det är ett år sedan Maria Ziv lämnade rollen som marknadschef på VisitSweden. Nu har hon gjort klart med ett nytt jobb som global varumärkes- och kommunikationschef på Oriflame.


Ämnen i artikeln:

Maria ZivOriflameVisitSweden

I samarbete med reklambyrån Volontaire skapade Maria Ziv kampanjen "Curators of Sweden". Den hyllade kampanjen vinner flera priser under 2012. Kronan på verket blir ett Grand Prix under Cannes Lions.

I november samma år tillkännager Maria Ziv att hon lämnar rollen som marknadschef. Det var de minskade anslagen från staten som fick henne att lämna VisitSweden efter åtta år.

Nu har Maria Ziv gjort klart med ett nytt jobb. Den 1 mars får hon titeln senior director global brand and communication på den svenska kosmetikjätten Oriflame. Hon får ansvar över hur varumärket tas ut i marknadskommunikation på över 60 marknader världen över.

– Känns spännande och utmanande att få jobba på ett sådant stort svenskt företag som ändå drivs av en väldig entreprenörsanda, skriver Maria Ziv i ett mejl till Resumé.

Företaget hon kommer meddelade i höstas att man kommer att minska personalstyran på marknadsavdelningen med 30 medarbetare i ett större sparpaket.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.