Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Mariestads recenserar film – på bio

Publicerad: 5 Februari 2018, 15:02

Ordentligt meta när Mariestads och Åkestam Holst recenserar den kommande filmen i en specialproducerad bioreklamfilm för filmen "Euphoria".


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

Det gångna året har Mariestads i sina reklamfilmer, framtagna av Åkestam Holst, mer marknadsfört en livsstil snarare än själva ölen, trygga i att Mariestads som varumärke inte behöver någon större införsäljning.

I en fortsättning, speciellt framtagen för biofilmen Euphoria, fortsätter de vända fokus bort från produkten. Istället recenserar huvudkaraktären den kommande filmen och ger den ett rungande betyg.

– De första filmerna la en grund för att kunna lyfta fler och fler saker - som kan tänkas tilltala livsnjutaren. Ju mer specifikt det blir desto mer intressant egentligen, säger Daniel Vaccino, copywriter på Åkestam Holst.

Reklamfilmen kommer att vara den sista som visas innan Euphoria drar igång.

– Euphoria är en av bio-årets mest spännande premiärer och det här var ett bra sätt för oss att ta konceptet vidare. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att vi ger filmen 5 öl av 5 möjliga, säger Stefan Garvander, produktchef för Mariestads.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.