Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Marknadschefen tatuerade in reklambyråns logga

Publicerad: 2 September 2016, 11:18

Anton Fernandez-Selg, gaddad marknadschef på FC Stockholm.

När reklambyrån Lejonhjärta och fotbollslaget FC Stockholm hade skrivit under samarbetsavtalet hände något extraordinärt: marknadschefen knäppte upp skjortan och blottade en tatuering av reklambyråns logotyp.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjReklamfilmHanna Elin

FC Stockholm är uppstickarlaget som arbetat sig uppåt i divisionerna i historisk hastighet; de har gått från division 7 till snart division 2 på fem år och nu samarbetar laget med reklambyrån Lejonhjärta.  

– Samarbetet med Lejonhjärtat känns så jävla roligt, och framförallt spännande. Nu kan vi förhoppningsvis ta samma steg utanför planen som vi gjort på planen. Vi vet vart vi ska – och det är Allsvenskan och Europa - dit tar vi oss inte ensamma, varken på eller utanför, säger klubbchefen Simon Brännström i ett pressmeddelande.


Anton Fernandez-Selg, marknadschefen på FC Stockholm som tog det oväntade beslutet att tautera in Lejonhjärtas logotyp säger:

– Det var lite spontant, men kändes helt rätt. Jag ville manifestera att Lejonhärta är en del av FC-familjen. Vi växer tillsammans.

– Det är det mäktigaste avstampet för ett samarbete jag upplevt under hela mitt yrkesliv, tillägger Kim Dahlin, vd på Lejonhjärta.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev