Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marknadschefen vill att Adam Alsing flyttar hem

Publicerad: 13 November 2012, 10:24

Löfbergs Lilas marknadschef Kathrine Löfberg vädjar till Adam Alsing i kampanjen.

I en ny kampanj för Region Värmland vill profiler från länet locka tillbaka sina vänner. I kampanjen från reklambyrån Ord & bild medverkar bland annat Färjestads hockeyhjälte Christian Berglund och Löfbergs Lilas marknadschef Kathrine Löfberg.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs LilaPeter Jansson LingOrd&Bild

I stället för att tjata på folk att vända hem vill Region Värmland och Ord & Bild skapa en vilja och ett sug att flytta tillbaka. Kampanjen syftar också till att Sverige ska ge sin syn på Värmland.

– Jag tror att de flesta län eller kommuner lagt ned tid och resurser på kampanjer i storstäder för att locka hem folk, men vi vill hellre låta värmlänningar bjuda in dem de verkligen gillar och tror skulle trivas här, säger Madeleine Norum på Region Värmland.

I kampanjen medverkar bland annat Färjestads hockeyspelare Christian Berglund som vill att hans bror Daniel ska flytta hem och stärka upp regionens sportbevakning. Även Löfbergs Lilas marknadschef Kathrine Löfberg vädjar till Adam Alsing, programledaren på TV3 som var hennes klasskompis, att flytta hem.

– Det går inte att tala om för oss hur det är idag. Vi har vår bild av saker och ting. Skapat av de vi litar på.  Inget nytt, utan bara väldigt tydligt i den samtid vi lever i. Det är hela grejen med insatsen. Låt oss prata om Värmland helt enkelt. Istället för att tjata och dra i folk, säger Peter Jansson Ling, VD och projektledare på Ord & bild reklambyrå.

Utöver att berätta att de saknar någon bjuder värmlänningarna in sina kompisar till en undersökning om deras syn på sitt gamla hemlän. Det skapar en möjlighet till eftertanke om den nuvarande situationen.
– Vi hoppas och tror att det ska uppfattas mer inbjudande och framför allt visa att vi är intresserade av en dialog med människor som är intresserade att flytta hit, säger Madeleine Norum.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.