Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marknadschefens första kampanj: mobilgåvor utan avgifter

Publicerad: 4 December 2013, 11:39

När en person ger pengar till välgörenhet via mobilen har det hittills försvunnit upp till 10 procent i avgifter innan gåvan når mottagaren. Nu startar Allainsamlingar.se där mobilgåvor blir helt avgiftsfria och varenda krona går direkt till välgörenhetsorganisationernas insamlingskonto. Bakom kampanjen står betaltlösningen SEQR och nya marknadschefen Anders Forssten.


Ämnen i artikeln:

BrisSEQR

Anders Forssten lämnade nyligen rollen som marknadschef på hamburgerkedjan Max. Det här är hans första kampanj för SEQR.

Välgörenhetsorganisationerna Bris, Barncancerfonden, Stockholms Stadsmission, Plan och Operation Smile är med i projektet.

– Det är många barn och unga som vill komma i kontakt med Bris och vi har våra linjer öppna mellan 10 och 22 alla dagar. För att kunna hålla öppet alla dessa timmar är vi helt beroende av bidrag. Vi har därför länge letat efter en lösning som både underlättar givandet och där hela gåvan går till vårt arbete för utsatta barn. Allainsamlingar.se uppfyller båda våra önskningar, säger Kattis Ahlström i ett pressmeddelande.

Alla välgörenhetsorganisationer med ett 90-konto som är medlemmar i Frivilligorganisationernas Insamlingsråd kan ansluta sig till Allainsamlingar.se. På sajten finns en QR-kod som är unik för varje organisations insamling. Koden är enkel att sprida både i digitala kanaler och går att trycka upp på affischer eller flygblad. På så sätt kan alla påbörja sin egen insamlingskampanj.

– Vår mission är att förändra betalindustrin på samma sätt som Spotify förändrat musikbranschen. När uppemot 10 procent av en gåva försvinner i olika avgifter vid en transaktion till en välgörenhetsorganisation visar det tydligt att betalbranschen måste förändras. På Alla insamlingar kommer varenda krona fram. Dessutom toppar SEQR med 50 kronor vid varje förstagångs gåva, kommenterar Anders Forssten, ansvarig Allainsamlingar och Chief Marketing Officer på SEQR.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BrisSEQR

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.