Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marknadscheferna hyllar TV4

Publicerad: 28 Oktober 2010, 13:10

För tredje året i rad kammade TV4 hem priset Årets bästa media. Bakom valet står mediabyrån Scream, som har bett Sveriges bästa marknadschefer att utse sin favorit.


Ämnen i artikeln:

101 marknadscheferScreamTV4

Michael Grimborg, försäljningsdirektör på TV4.

Samtliga nominerade i Resumé:s tävling Sveriges 101 Bästa Marknadschefer har fått frågan: ”Vilket media har under 2010 på ett professionellt och gärna innovativt sätt hjälp dig att nå dina mål, stora som små? Vilket media har bidragit till att du blivit nominerad till årets marknadschef och helt enkelt varit bäst under 2010?” .

Motiveringen till att TV4 vann priset är följande:

”Rörligt media är kraftfullt och det är konsumenten som själv bestämmer i vilken när, var och hur som den passar bäst. Här har TV4 gjort ett mycket bra helhetsupplägg där TV, internet och mobila lösningar samverkat kring programmen och skapat både bredd och djup. Allt förpackat till annonsörerna på ett smidigt men kraftfullt sätt”.

– Nu vet man hur en fotbollsspelare som har gjort hattrick känner sig, säger Michael Grimborg, försäljningsdirektör på TV4.

Enligt Ragnar Tingström på Scream, som står bakom priset, premieras medier som skapar nya och innovativa lösningar. Det är också något som TV4 lyfter fram.

– Det kommer från en strategi som Jan Scherman har drivit, att vi måste konkurrera med oss själva. Tittar man på TV4 plus har det hänt jättemycket. Sen har kommit fler kanaler sen dess också. Med webben var vi kanske inte först direkt, men vi har jobbat på olika sätt med den, liksom mobilen. Att bygga plattform och viljan att få ut vårt innehåll på flera plattformar har hela tiden varit tydligt, säger Michael Grimborg.

Han lyfter bland annat fram framgångarna med Idol och att fyran har vågat ge sig ut på nya landskap. Till exempel att programmet Äntligen hemma även har blivit en mässa, och att När & Fjärran har blivit en tidning.

–    Priset har att göra med att vi har vågat gå ut med innehåll i flera plattformer, säger han.

Förutom TV4 lyckades Aftonbladet, DI, Metro, TV3, TV4, Kanal5, Spotify, Newsmill, Tailsweep och Google bra i Screams undersökning.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

101 marknadscheferScreamTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.