Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Marknadscheferna som ökar mest i lön

Publicerad: 20 november 2018, 13:39

En ökning på 100 procent. Så kan det se ut för vissa av marknadscheferna från ett år till ett annat. Resumé har hämtat förvärvsinkomsterna från Skatteverket och jämfört skillnaden i utbetalningarna 2016 med 2017.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMarknadschef

Carl Brynielsson på Lendo hamnar i topp när vi summerar vilka marknadschefer som ökat sin lön mest. Men i hans fall finns det en fullt naturlig förklaring till den stora ökningen som 2017 gav honom en lön på 889 300 kronor.

– Jag jobbade utomlands fram till och med augusti 2016, vilket innebär att min taxerade inkomst 2016 bara baserades på fyra månader. Helår 2017 jämförs med andra ord med fyra månader 2016, skriver han i ett mejl till Resumé.

Den som ökar sin lön näst mest, med 188 procent, är Jeff Jackett, som också är den marknadschef som tjänar bäst i Sverige. En intervju med honom kan du läsa här. 

Det här är en del av en större lönekartläggning, som finns i sin helhet på Resumé Insikt. Där har vi samlat lönerna för 120 marknads-, kommunikations- och varumärkeschefer till. För att ta del av hela listan behöver du teckna en prenumeration på Resumé Insikt.

Prova Resumé Insikt i 30 dagar

Är du redan prenumerant? Logga in här!

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMarknadschef

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.