Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marknadsdirektör tar över BMW i Sverige

Publicerad: 2 December 2013, 10:47

Anders Brocknäs blir vd för BMW Group Sverige. Han efterträder Peter Witt och kommer närmast från en roll som Sales & Marketing Director för BMW Group Northern Europe.


Ämnen i artikeln:

BMWAudiFord

38-årige Anders Brocknäs har arbetat för BMW Group sedan 2009.   

Biljätten anser att han i sin roll som Sales & Marketing Director  har genomfört viktiga struktur- och procesförändringar som bidragit till  en god försäljningsutveckling för såväl BMW och som Mini i Norden. Han utses nu till vd för BMW Group Sverige.

Förtaget är landets tredje största generalagent efter Volkswagen  Group och Volvo Personbilar – 16 227 BMW och Mini har sålts i Sverige,  vilket motsvarar en marknadsandel på 6,67 procent, enligt företaget.

Anders Brocksnäs också arbetat för Ford i både Sverige och Europa och för Audi i Tyskland och Mellanöstern.

BMW:s nuvarande Sverige-vd, Peter Witt, återvänder till USA för en position som Vice President Western Region.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BMWAudiFord

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.