Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Marknadsför skivan – på text-tv

Publicerad: 27 april 2011, 12:53

Popbandet Peter Bjorn and John marknadsför sin nya skiva på TV4:s text-tv. – En cool grej att göra, säger bandets manager Per Vikström till Resume.se.


Peter Bjorn and John satsar på text-tv. Bandets nya skiva ”Gimme Some” marknadsförs på TV4:s text-tv.
Idén kom från bandets sida.

– Vi tyckte att det var en så knäpp grej att göra, men ganska coolt också. Och när man betraktar det som helhet rör det sig inte om särskilt mycket pengar, säger Per Vikström till Resume.se.

Reaktionerna på bandets intåg på marknadsplatsen text-tv har än så länge varit positiva.

– Det är några som har hört av sig och tyckt att det är en rätt cool grej, säger Per Vikström.

Skivan ”Gimme Some” är bandets sjätte. Peter Bjorn and John är antagligen mest kända för sin hit ”Young Folks från 2006. Om målgruppen söker sig dit är inte så viktigt, tycker Per Vikström.

– Det här handlar inte så om att mäta rena resultat, utan det rör sig mest om att få en cool dimension till det nya albumets logotyp, säger Per Vikström.

Emanuel Videla

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.