Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Marknadsför Sverige för 60 miljoner

Publicerad: 16 December 2013, 08:24

VisitSweden drar, tillsammans med svensk besöksnäring, igång den största satsningen på marknadsföring av Sverige i utlandet. För 60 miljoner kronor i ett treårigt affärssamarbete ska resandet till Sverige öka med minst 3 procent per år.


Ämnen i artikeln:

Thomas BrühlVisit Sweden

Marknadsföringen ska rikta in sig på stora volymer av potentiella  resenärer i Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna och öka resandet  med minst 3 procent per år.

Marknadsföringen riktar in sig på Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna.

Visit Sweden har lierar sig med svenska regioner från norr till söder, boendeföretag, transportörer och upplevelseföretag.

– I våra målgruppsanalyser ser vi att utländska resenärer lockas av vårt stora utbud av aktiviteter. Därför satsar vi nu på större marknadsövergripande kampanjer som ger Sverige mer resurser att synas och höras. Det ger klirr i kassan hos svensk besöksnäring, säger Thomas Brühl, vd på VisitSweden, i ett pressmeddelande.

Sverigekampanjerna startar i februari i Tyskland och Nederländerna och i mars i Danmark och Norge.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Thomas BrühlVisit Sweden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.