Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Martin Sorrell: Det blir värre 2010

Publicerad: 22 januari 2009, 08:58

Reklambranschens Gudfader – Sir Martin Sorrell – har talat. 2009 blir ett hyfsat år – trots allt. De riktiga problemen dröjer till år 2010, spår WPP-bossen.


Ämnen i artikeln:

Martin SorrellWPP

Sir Martin Sorrell.

Det var i samband med en lunch för International Advertising Association som Sir Martin Sorrell i går gav sin bild av den närmaste framtiden, skriver Brandrepublic.

WPP gick för några veckor sedan ut med nyheten att nätverket skulle minska antalet anställda med tio procent.

Men 2009 var inget Apocalypse Now, förklarade han. 2010 skulle bli värre.
Sorrell förutspådde också att byråer som är inriktade på att fördjupa kunskaperna om konsumenterna blir framtidens vinnare.

De traditionella mediernas tid är överspelad. Nya medier tar över, underströk han inte oväntat.
Sorrell hade just kommit från presidentinstallationen som han såg som milstolpe i förlösandet av ”svart talang” över hela världen.

Den svåra finansiella krisen förklarade han med att vi intecknat framtiden i sådan omfattning att flera kommande generationer kommer att straffas.

Någon eget vittnesmål om att han själv och WPP bidragit till överkonsumtionen verkar han inte ha lämnat.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Martin SorrellWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News