Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Masscreation: ”Förberett oss för alla scenarion”

Publicerad: 11 juni 2013, 15:05

Foto: Pressbild.

Masscreation har arbetat med Svenska Spel sedan byrån bildades år 2008. Nu står det alltså klart att DDB tar över stafettpinnen. Masscreations vd Patrik Rustman öppnar dock för nya spelkunder: – Vi har blivit uppvaktade genom åren och tackat nej på grund av att vi har haft Svenska Spel, men det finns nog ingen byrå i Sverige som har jobbat med spelbranschen så länge som oss, säger han.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDBMasscreationPatrik Rustman

DDB Stockholm vinner Svenska Spel-uppdraget. Lagen om offentlig  upphandling, LoU, säger att partnerna har tio dagar på sig att  överklaga, vilket gör att Patrik Rustman är försiktig med sina  uttalanden:
– Vi har ett fortsatt pågående samarbete med Svenska Spel som jag inte på något sätt vill äventyra, säger han.

Han  uppger att han inte har något bekymmer med Svenska Spels beslut om att i  stället börja jobba med DDB. Byrån har också förberett sig på alla  eventuella utgångar av pitchen:
– Ibland vinner man matchen, ibland förlorar man den. Jag önskar alla parter lycka till, säger Patrik Rustman.

Han känner sig särskilt stolt över konceptet Hela Sveriges Fotbollsklubb och hoppas att det ska leva vidare nu när DDB tar över.

Masscreation  har arbetat med Svenska Spel ända sedan byrån bildades år 2008, men  vissa i arbetsgruppen har uppemot 10-12 års erfarenhet:
– Vi har  jobbat väldigt, väldigt nära Sveriges största spelaktör. Vi har umgåtts  mer med Svenska Spel än våra familjer, säger Patrik Rustman.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.