Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Masscreation hjälper MittMedia med digital storsatsning

Publicerad: 1 oktober 2013, 08:26

Patrik Rustman, vd på Masscreation.

Mediekoncernen Mittmedia ska lansera digitala tjänster på samtliga marknader. MittMedia har valt Masscreation för att dels ta fram en lanseringsstrategi, dels arbeta med konceptutveckling.


Ämnen i artikeln:

Patrik Rustman

– Vår bransch står mitt i stora utmaningar, i MittMedia har vi en tydlig  digital strategi och vi tror på en mycket spännande digital framtid,  säger koncernens privatmarknadschef Petra Bjernulf i en kommentar.

Masscreations  strateg Magnus Westerberg menar att den som kan skapa innehåll på  riktigt och inte bara ”aggregera” innehåll blir vinnaren i det nya  medielandskapet.

– Här har MittMedia med sin lokala förankring en  jättefördel. Det är också en demokratifråga att kämpa för den tredje  statsmakten, säger han.

Masscreations vd, Patrik Rustman, uppger att man både ska arbeta med offline och online samt integrera läsarna i lanseringen.

Masscreation vann nyligen spelkunderna Betsson och Nordic Bet, som ägs av Betsson, efter att ha förlorat Svenska Spel.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Patrik Rustman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.