Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Masscreation plockar in popmusiker

Publicerad: 22 Oktober 2013, 07:58

Patrik Rustman, Britta Persson

Foto: Pressbild.

Artisten och låtskrivaren Britta Persson går in som copywriter på Masscreation. Hon skivdebuterade med ep:n Found at Home och har gett ut tre album efter det. – Britta är en natural born reklamkreatör, säger Patrik Rustman, vd på Masscreation.


Ämnen i artikeln:

MasscreationMittmediaTelge EnergiPatrik Rustman

Britta Persson har framförallt spelat live i Sverige, men också i Tyskland, England och Brasilien.

Först som soloartist, men under senare år med band där Per Nordmark är permanent trummis medan övriga medlemmar har varierat.

Patrik Rustman anser att eget artisteri och låtskriveri är den ”perfekta reklamskolan.”

– Det handlar ju om att kunna berätta historier med en tydlig inramning, säger Patrik Rustman i en kommenter.

Masscreation förlorade nyligen Svenska Spel, men vann Betsson Group i stället.

Britta Persson ska inte bara arbeta med Betsson Group, utan även kunder som Telge Energi och Mittmedia.

–  Vi håller tempot gentemot våra tillväxtmål och kommer fortsätta med  fler rekryteringar. Både på kreatörssidan och på strategisidan, säger  Patrik Rustman i en kommentar.

Britta Persson började sin musikkarriär genom att sälja demospelningar över nätet.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.