Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Masscreations revansch

Publicerad: 26 september 2013, 08:16

Patrik Rustman, vd på Masscreation.

Foto: Pressbild.

Masscreation har arbetat med Svenska Spel sedan 2008, medan förlorade uppdraget strax före sommaren. Byrån vinner nu inte bara en, utan två stora spelkunder – Betsson och även NordicBet, som köptes av Betsson Group i april förra året.


Ämnen i artikeln:

MasscreationBetssonPatrik RustmanNordicBet

– Vi är enormt glada över det här, säger Patrik Rustman vd på Masscreation.

Betsson  är ett anrikt svenskt spelbolag som drog igång i AB Restaurang  Rouletter för 50 år sedan, medan Nordicbet är starkt bland sportälskare  över hela Norden, enligt Patrik Rustman.

Dagens Betsson är en onlinportal som erbjuder produkter som poker, kasino, lotter och sportsbetting.

Huvudkontoret finns på Malta och bolaget ägs av Betsson AB, som är listat på Stockholmsbörsen som Bets-B.

Betsson köpte NordicBet i april förra året.

NordicBet  erbjuder bland annat sportsbetting och nätpoker och arbetar med  experterna och före detta idrottsstjärnorna Glenn Strömberg och Börje  Salming.

Masscreation slutade arbeta med Svenska Spel efter fyra år  och låg bland annat bakom framgångsrika kampanjer för Stryktipset och  Keno.

Patrik Rustman uppger att telefonerna började ringa så fort det stod klart att Masscreation tappat Svenska Spel.

Byrån  träffade också en rad spelbolag som ville jobba med dem, men Patrik  Rustman tyckte att inget kändes så roligt som just Betsson Group.

–  Både Betsson och NordicBet befinner sig i spännande faser och vi tror  oss veta vad som kommer att krävas för att få dessa bolag att växa till  de farligaste utmanarna till de största spelbolagen i Norden, säger  Patrik Rustman i en kommentar.

Magnus Alebo, som är Head of Marketing på Betsson Group, tycker att byrån känns helrätt.
– Vi är fulla av beundran och har stor respekt för det Masscreation gjort i spelbranschen tidigare, säger han i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.