Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Massförförelsevapen” i nya Björn Borg-kampanjen

Publicerad: 16 September 2013, 08:38

Mitt under brinnande Syrien-konflikt släpper Björn Borg sin nya reklamfilm med kampanjtemat "Björn Borg says ja! to Weapons of Mass Seduction". Garbergs ligger bakom konceptet.


Ämnen i artikeln:

Björn BorgGarbergs

Om Björn Borg fick bestämma skulle världen vara konfliktfri och bara handla om ”sex och glädje”. Det vill klädmärket basunera ut med krigsliknelser där kontrasterna blir tydliga.  

–  I den första kampanjen använder vi oss av krigsretorik för att understryka vikten av att skifta fokus från förstörelse till förförelse, från krig till kärlek. Bilderna visar människor som precis landar i sina massförförelsevapen – våra underkläder – för att sprida lite Björn Borg-kärlek. Det behövs lite mer kärlek i världen tycker vi, säger Lina Söderqvist, global marknadschef på Björn Borg.

Konceptet är framtaget av reklambyrån Garbergs som vann det globala uppdraget för Björn Borg förra hösten.

Kampanjbilderna för ”Weapons of Mass Seduction” är fotograferade i Los Angeles av Peter Gehrke. Den digitala kampanjen släpps den första oktober. Där kan besökare på sajten nominera en plats på jorden som behöver Björn Borgs massförförelsevapen. Utöver det kommer reklamfilmen att visas på bio och tv på Björn Borgs sju nyckelmarknader.

Arbetsgrupp hos Garbergs:

Art Director:  Lotta Mårlind, Johan Wilde
Copy:  Sedir Ajeenah
Formgivare:  Jessica Carenfelt
Produktionsledare:  Marielle Lundqvist
Projektledare:  Anna Frick
Digital producent:  Niclas Bergström
Byråproducent:  Annika Witkowska (Colony)

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Björn BorgGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.