Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Massiv viral effekt för Carlsbergs "drop"-film

Publicerad: 15 Mars 2013, 14:02

För två veckor sedan lades Carlsbergs reklamfilm "The Drop" ut på Youtube. Den 20 sekunder korta och lätt kryptiska filmen av M&C som ackompanjeras av musik från house-dj:n Sebjak har nått nästan en halv miljon visningar och uppmärksammats av världen över.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergM&C Saatchi

M&C Saatchis film för ölvarumärket Carlsberg lades upp på Youtube den 28 februari. Nu sprids filmen i raketfart på musiksajter och bloggar världen över.

I nuläget har "The Drop", en tjugo sekunder kort och kryptisk film nått nära en halv miljon visningar.

I filmen rinner en droppe längs en ölburk samtidigt som house-musiken dunkar. För en vanlig tittare kan budskapet vara svårtolkat. Kopplingen till housemusiken är att "Drop" är en term inom house-musiken som beskriver ögonblicket mellan uppbyggnad och den eurofori som startar direkt efteråt. Det är just den kopplingen som fångat house-entusiasternas intresse.

Mannen bakom musiken i filmen är dj-löftet Sebjak. Han började producera musik redan 2006. slog igenom med en remis åt världshyllade Size Records och producenten AN21.

Det blev startskottet på Sebjaks karriär och på senare tid har han hyllats av internationella stjärnor som David Guetta och Tiesto.

Produktionsbolaget bakom filmen är Hobby Animation.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.