Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 juli 2016, 12:07
Foto: Kampanjbild/Mastercard
Mastercard inleder sin varumärkesutveckling med att uppdatera sin 20 år gamla logga.
Ämnen i artikeln:
MastercardMastercards varumärke moderniseras och optimeras för den digitala världen, enligt Adweek, som berättar att företaget i dag tillkännager sin nya varumärkesidentitet. Skillnaden är inte direkt extrem – vilket också är meningen. Man ville inte göra en alltför drastisk förändring.
– Mastercards logga är allmänt känd och den bärs av 2,2 miljarder kort. Det finns tiotals miljoner försäljningsstället runt om i världen som bär loggan. Nyckeln för oss är kapitalet i loggan – och det måste vi bära med oss in i framtiden, säger Mastercards globala marknads- och kommunikationschef Raja Rajamannar till Adweek, som tillägger:
– Vi var tvungna att behålla de mest kända delarna i vårt varumärke, vilket är de sammankopplande cirklarna, de röda och gula färgerna, och namnet Mastercard. Och det är precis den väg vi har tagit.
Mårten Färlin
Ämnen i artikeln:
Mastercard