Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MasterCard storsponsor för ABBA-museet

Publicerad: 4 oktober 2012, 07:09

Pernilla Wiberg Babtist.

MasterCard blir en av ABBA The Museums huvudsakliga samarbetspartners och tillika den enda internationella partnern till det nya museet som kommer att vara en del i Swedish Music Hall of Fame.


Ämnen i artikeln:

MastercardABBA The Museum

I veckan blev det känt att ABBA The Museum öppnar på Djurgården i
Stockholm. På museet kommer besökare från hela världen att kunna del av moderna och interaktiva utställningar samt ABBA:s samlade verk.

Resumé kunde avslöja att Hyper Islands tidigare vd, Mattias Hansson,  blir vd för museet och att Identity Works tidigare vd, Catarina  Falkenhav, blir vice vd.

Nu kan Resumé avslöja att MasterCard blir en av museets huvudsakliga
samarbetspartners och tillika den enda internationella partnern till det nya museet som kommer att vara en del i Swedish Music Hall of Fame.

– ABBA The Museum känns som en perfekt match för MasterCard på många  områden. ABBA är något som människor i olika åldrar och målgrupper  verkligen gillar. Om man ser på min generation så växte vi upp med ABBA  och genom filmen Mamma Mia och olika spel så har de fått en ny  generation av fans, säger Pernilla Winberg Babtist, marknadschef för  MasterCard i Norden och Baltikum, till Resumé.

– Intresset för ABBA korsar också geografiska gränser och eftersom  MasterCard är ett internationellt företag med kunder och konsumenter som  dagligen använder våra produkter och lösningar varje dag världen över  är vi övertygade om ABBA The Museum kommer att attrahera besökare både  från Sverige och från andra länder.

MasterCard har i dag väletablerade samarbeten med bland annat UEFA  Champions Legaue, The Walt Disney Company EMEA och BRIT Awards. ABBA  The Museum blir nu det senaste samarbetet.

Hur ser samarbetet ut rent praktiskt?
– I stora drag handlar det om att fortsätta på den utveckling MasterCard  har gjort med konceptet ”Priceless” där vi nu går från att observera  ”Priceless Moments” till att möjliggöra ”Priceless Experiences” för våra  kortinnehavare. Det kommer vi att kunna göra med ABBA The Museum, säger  Pernilla Wiberg Babtist.

– ABBA The Museum kommer även att bli ett interaktivt och modernt museum och  det går hand hand med vårt fokus på innovation och teknik för att erbjuda  våra konsumenter det senaste inom elektroniska betalningar.

ABBA The Museum slår upp portarna för allmänheten i april-maj 2013.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

MastercardABBA The Museum

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.