Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MasterCard väljer Garbergs

Publicerad: 4 december 2012, 09:01

I somras påbörjade MasterCard en upphandling av ny samarbetspartner för ett strategiskt kommunikationsprojekt i Norden. Valet föll på Garbergs.


Ämnen i artikeln:

MastercardGarbergs

I oktober kunde Resumé avslöja att MasterCard blir storsponsor för det kommande ABBA The Museum på Djurgården i Stockholm.

MasterCard har i dag väletablerade samarbeten med bland annat UEFA Champions Legaue, The Walt Disney Company EMEA och BRIT Awards. ABBA The Museum blir nu det senaste samarbetet.

Nu väljer kortjätten att inleda ett samarbete för ett strategiskt kommunikationsprojekt med Garbergs. Upphandlingen påbörjades i somras.

– Vi letade efter en kreativ partner som kan skapa upplevelsefokuserad kommunikation. Vi valde Garbergs dels för deras erfarenhet att ta ut kreativa koncept i upplevelser, men också för att dom levererade skarpa insikter om målgruppen som stämde med vår egen research, säger Pernilla Winberg Babtist, marknadschef för MasterCard i Norden och Baltikum.

– Det har varit en krävande och professionell upphandling och vi är verkligen glada att ha vunnit MasterCards förtroende. Vi valde en delvis annorlunda väg och fick gehör för det. Så det ska bli otroligt spännande att få jobba med ett av världens mest använda varumärken, säger Joakim Landin vd på Garbergs.

Exakt när de första aktiviteterna kommer lanseras är inte spikat. Men arbetet är i full gång och 2013 blir ett intensivt år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MastercardGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.