Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 juni 2013, 09:06
Under hösten släpper man ny marknadsföring utformad av reklambyrån Smith
Ämnen i artikeln:
Smith– Många har redan upptäckt oss och vi växer snabbare än de flesta, säger Matkomforts vd Henrik Isaksson. Men vi har också haft svårt att förklara vårt erbjudande. Mittemellan matkassen och det färdiglagade, levererar vi mat förberedd av riktiga kockar, men där du gör de sista momenten i matlagningen själv. Nu ska vi bli både tydligare och bredare utan att förändra produkten
Matkomfort är idag en av få aktörer på marknaden som visar ett positivt resultat och stadig tillväxt. Nu tar man steget vidare och satsar också på den externa marknadsföringen.
– Vi gillar att jobba med matkunder och arbetar redan med Gourmet Foods som är en av Sveriges starkaste restaurangleverantörer och Skärgårdskött som förser stockholmarna med ekologiskt kött från öarna, säger Jacob Odqvist, Key Account Manager på Smith. Att nu ta sig an middagslösningar med Matkomfort känns som ett kul naturligt steg.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Smith