Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 januari 2013, 09:45
I höstas påbörjade Friends och livsmedelsföretaget Procordia ett samarbete. Första steget var en massiv butikskampanj. Nu kommer uppföljaren - ”Ge Friends en hjälpande hand”. En del av priset från kosumenternas köp går som stöd till Friends arbete mot mobbning.
Ämnen i artikeln:
FriendsFrån och med denna vecka erbjuder Procordia köp av Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik och Paulúns produkter att stötta Friends i kampen mot mobbning.
– Vi är glada att Procordia stödjer en så viktig fråga som barns trygghet. Varje dag blir tusentals barn utsatta för kränkningar och utanförskap. Tack vare kampanjen kommer Friends att kunna engagera ännu fler skolor och idrottsföreningar i kampen mot mobbning, säger Lars Arrhenius, generalsekreterare på Friends.
I utbyte får kunderna vantar med touch-funktion. För varje par vantar skänker Procordia tre kronor till Friends. Genom ett särskilt sms-nummer kan man välja att donera ytterligare medel till Friends. Kampanjen, som kallas ”Ge Friends en hjälpande hand” pågår i butikerna fram till vecka tio.
– Många av våra medarbetare har barn i skolåldern och därför vet man hur viktigt Friends arbete är och vad organisationen betyder för många unga. Eftersom våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem känns det helt naturligt för oss att fortsätta att stödja Friends i deras arbete mot mobbning, menar Patrik Andersson vd på Procordia.
Ämnen i artikeln:
Friends