Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Matköp stöttar Friends i kampen mot mobbning

Publicerad: 23 januari 2013, 09:45

I höstas påbörjade Friends och livsmedelsföretaget Procordia ett samarbete. Första steget var en massiv butikskampanj. Nu kommer uppföljaren - ”Ge Friends en hjälpande hand”. En del av priset från kosumenternas köp går som stöd till Friends arbete mot mobbning.


Ämnen i artikeln:

Friends

Från och med denna vecka erbjuder Procordia köp av Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik och Paulúns produkter att stötta Friends i kampen mot mobbning.

– Vi är glada att Procordia stödjer en så viktig fråga som barns  trygghet. Varje dag blir tusentals barn utsatta för kränkningar och  utanförskap. Tack vare kampanjen kommer Friends att kunna engagera ännu  fler skolor och idrottsföreningar i kampen mot mobbning, säger Lars Arrhenius, generalsekreterare på Friends.

I utbyte får kunderna vantar med touch-funktion. För varje par vantar skänker Procordia tre kronor till Friends. Genom ett särskilt sms-nummer kan man välja att donera ytterligare medel till Friends. Kampanjen, som kallas ”Ge Friends en hjälpande hand” pågår i butikerna fram till vecka tio.

– Många av våra medarbetare har barn i skolåldern och därför vet man hur viktigt Friends arbete är och vad organisationen betyder för många unga. Eftersom våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem känns det helt naturligt för oss att fortsätta att stödja Friends i deras arbete mot mobbning, menar Patrik Andersson vd på Procordia.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Friends

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.