Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Max har hittat en ny klimathjälte i "Burgaren"

Publicerad: 27 Augusti 2018, 10:45

Foto: Pressbild

Max blir först i världen med att ta fram en meny som är helt klimatpositiv. Nu tar man hjälp av Acne för att sprida budskapet.


Ämnen i artikeln:

AcneReklamMaxKampanj

Max fortsätter att slå ett slag för klimatet. Nu gör man om hela sin meny till klimatpositiv och för att öka förståelsen och väcka intresse i klimatfrågan har man tagit hjälp av Acne att lansera en ny kampanj.

– Vi ville hitta ett enkelt och nytt sätt att väcka intresse för något som är relativt komplicerat att ta till sig. Vi vet ju att Max kunder uppskattar nya produkter, så vi tog tillvara på det och introducerade burgaren på nytt. Den är fortfarande rund och har en burgare i mitten, men den verkliga nyheten och överraskningen är att man nu kan äta en burgare och göra något för jordens klimat, säger Johan Bello, Executive Creative Director, Acne, i en kommentar.

Kampanjen som helhet startar idag och kommer att gå på tv, bio, print, och sociala medier. Mer om hur max gått tillväga för att göra sin meny klimatpositiv kan du läsa om här.

Arbetsgrupp:
Agency: Acne
Produktionsbolag: Acne
Executive Creative Director: Johan Bello
Senior Copywriter: David Aronson
Art Director: Agnes Zetterman
Copywriter: Joel Lindblad
Planner: Johan Hesslefors
Project manager: Emelie Thorén
Account Manager: Andreas Hallgren
Interactive Art Director: David Hammarström
Regissör: Daniel Skoglund
DOP: Johan Palm
Final Art: Pernilla Loeb Holter

Producer: Kristofer Larsson
Executive producer: Olle Lindgren
Kaj Török, CRO & CSO, Max
Tobias Karlsson, Chief Marketing officer, Max
Kristoffer Stenqvist, Head of Media & Digital Marketing, Max
Frida Sjödin, Marketing Project Manager, Max

Max
Music: Frid & Frid

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

AcneReklamMaxKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.