Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Max kör ut nytt reklamkoncept

Publicerad: 21 Maj 2015, 09:45

Maxs nya koncept "Inte bara hamburgare".

Max vill sticka ut i hamburgerdjungeln. Därför lanserar de det nya reklamkonceptet "Inte bara en hamburgare" som kommer att genomsyra all kommunikation framöver.


Ämnen i artikeln:

AcneCamp David

I samband med att Max släpper sin nya hamburgare Grand de Luxe Brioche släpper de också det nya reklamkonceptet. Med den vill de kommunicera att de är mer än bara hamburgare. Först ut är en ny film för att marknadsföra den nya burgaren.

– De nya filmerna visar inte bara en hamburgare utan förtydligar vad som gör oss unika gentemot våra konkurrenter. Vi vill till exempel visa på att det ligger mycket passion och engagemang bakom våra hamburgare och att vi till exempel är den enda rikstäckande hamburgerrestaurangen som serverar svenskt kött, säger Anette Jannerö, marknadschef på Max Hamburgerrestauranger.

Under året väntas ytterligare kampanjprodukter som kommer att gå i tv, radio, utomhus, digitalt och via pr.

– Vi vet att våra gäster uppskattar oss och tycker att vi har "Sveriges godaste hamburgare" men det finns en del som inte riktigt vet vad som skiljer oss från våra konkurrenter. Vi har grundat konceptet på det strategiska varumärkesarbete som vi har gjort (där vi utgått från våra gäster), säger Anette Jannerö.

Den nya filmen är signerad Acne Advertising och Camp David.

Se den här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneCamp David

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.