Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Max öppnar på Medis – lanserar med "söderslang"

Publicerad: 9 April 2019, 12:08

Efter många om och men öppnar Max upp sin restaurang på Medborgarplatsen i Stockholm. För att skapa uppmärksamhet kring öppningen kampanjar varumärket just nu med vad de menar är klassisk "söderslang".


Ämnen i artikeln:

ReklamMax Hamburgare

Den nya restaurangen på Medborgarplatsen i Stockholm, i folkmun kallat Medis, är med sina 260 sittplatser den största Max-restaurangen i landet. Lokalerna har länge gapat tomma och många har undrat när restaurangen verkligen ska öppna, men nu sker det alltså.

För att skapa uppmärksamhet kring öppningen har Max tillsammans med pr-byrån JMW Golin tagit fram kampanjen "Södertugg" som på olika sätt använder "söderslang". Kampanjen kommer att synas i lokalpress, i tunnelbanan och på den stora digitala skylten intill restaurangen.

– Restaurangen på Medis är efterlängtad. Därför vill vi ta tillfället i akt att hylla Söder lite extra. Vi vill helt enkelt snacka om våra smarriga burgare som ger en störtskön känsla i kistan, säger Tobias Karlsson, marknadschef på Max.

Arbetsgrupp:

JMWGolin:
- Sara Valtersson, Projektledare
- Karl Nelson, Copywriter
- Christine Jonsson, PR-Specialist
- Björn Mellstrand, Account Manager
- Joakim Karlsson, Executive Creative Director
- Samuel Garlöv, Creative Director

MAX Burgers:
- Frida Sjödin, Projektledare
- Fredrik Casservik, Grafisk formgivare
- Jeanette Kniström, Produktionsledare
- Hanna Berglund, Reklamchef
- Tobias Karlsson, Marknadsche

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamMax Hamburgare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.