Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Max-utdelning för McCann

Publicerad: 25 april 2013, 13:23

Moms filibabba!

Den bästa integrerade kampanjen under det gångna året är "Moms filibabba" av McCann Stockholm för kunden Max. Det menar juryn i Guldägget. Silveräggen går till Forsman & Bodenfors och Le Bureau.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Genom konceptet "Moms Filibabba" blev Max den naturliga talespersonen när det gällde att sänka restaurangmomsen från 25 till 12 procent. Och på kuppen lyckades de också öka sin försäljning samt stärka sitt varumärke ute hos konsumenterna. En succé, tycker juryn, som menar att det är ett exempel på en bra integrerad kampanj.

Silveräggen i kategorin går till "För det vidare" av Le Bureau för Skolverket och Forsman & Bodenfors kampanj "Miljarden" för Coop.   

Juryns motivering: "Integrerad är den kampanj som sätter kanalsamverkan framför individuella enheter. Integrerad är den kampanj där hantverk avser såväl utformning som strategi och genomförande. Integrerad är den kampanj som förlöser en idé i alla dess relevanta former. Som fångar upp och tar rygg på möjligheter i omvärlden. Som binder ihop discipliner. Som förenar intressenter. Integrerat 2012 är Moms Filibabba, grattis Max Hamburgare och McCann Stockholm!"  

Arbetsgrupp: 3D: qaazz Art Director: Peter Eriksson, Cecilia Dufils, Markus Bjurman, Patrik Reuterskiöld Kundansvarig: Emma Pernald Original Artwork: Daniel Köpman Postproduktion: Stopp Producent: Ylva Axell Produktionsledare: Jonna Liljedahl Projektledare: Emma Pernald Regissör: RBG6, Joel Nordström, RBG6, Lars Ohlin Uppdragsgivare: Anders Forssten Mediebyrå: Starcom PR-byrå: McCann Relations Produktionsbolag: Aspekt

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.