Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Maxad reklamsatsning

Publicerad: 24 Februari 2011, 08:44

Max går i start nästa vecka ut i en ny jättesatsning. Bakom står nya byrån Storåkers McCann. Med ett helt nytt koncept fokuserar man i premiärfilmen på ögonblicket mellan beställningen och när man får sin hamburgare.


Ämnen i artikeln:

MaxStoråkers

En helt ny produkt och ett helt nytt manér. Det är de två stora nyheterna när Max i nästa vecka går ut i sin första stora kampanj med nya byrån Storåkers McCann. Som Resumé tidigare berättat steker hamburgerkedjan dragplåstret Maria Montazami. Istället fokuserar man nu på känslor och ögonblick i nya manéret.
– Vi kommer att lansera en helt ny burgare, som vi jobbat med att ta fram under ett års tid. En riktig premiumprodukt, Max Grand Delux, säger Anders Forssten, marknadschef på Max.

I samma veva lanserar man också sitt nya reklamkoncept. Som tidigare trummar man på den goda smaken och payoffen ”Sveriges godaste hamburgare”. Men i nya manéret riktar man in sig mer på smaken, och ögonblicket mellan när man gör sin beställnig och får sin hamburgare. Till tonerna av en kvinnoröst i lugnt tempo hörs ”i was made for waiting”, varpå man ser besökare dreglandes vänta på sin hamburgare.

– Om det tidigare har handlat om humor och ironi är det här mer humor med värme. I filmen låter vi också våra gäster synas mer och visa när de längtar efter att få sin Max-hamburgare.

Vad har ni för mål för kampanjen?
– Vi vill hela tiden fortsätta driva fler konsumenter till restaurangerna och öka antalet besökare. Men vilka målsättningar i siffror som vi har går vi inte ut med externt.

Emma Pernald, projektledare, Storåkers McCann:
– Vi vill ta till vara på och hylla det där ögonblicket mellan beställningen och när man får sin hamburgare. Det är nästan samma känsla som när man som liten vaknade upp på sin födelsedag och såg fram emot sin uppvaktning. En del kallar det väntan, men på MAX blir det till förväntan och det är en anledning till att de gör Sveriges godaste hamburgare.

Arbetsgruppen

Kund
Richard Bergfors, VD
Anders Forssten, Marknadschef
Henrik Eriksson, Biträdande Marknadschef
Carina Dyberg, Marknadskoordinator

Arbetsgrupp Storåkers
Markus Bjurman, Copywriter
Cecilia Dufils, Art Director
Peter Eriksson, Art Director
Emma Pernald, Projektledare
Rickard Allstrin, Produktionsledare
Carl Cassel, Originalare
Daniel Köpman, Originalare

Byråproducent
Mark Baughen, Colony

Produktionsbolag
The Producers

Regissör
Traktor

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

MaxStoråkers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.