Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 November 2013, 10:58
Gustavo Martinez.
Foto: Pressbild.
Gustavo Martinez blir global vd för JWT och efterträder Bob Jeffrey. Han kommer närmast från en roll som vd för Europa och Asien inom McCann Worldgrop.
Adweek konstaterar att 60-årige Bob Jeffrey är en av dem som har haft vd-jobbet längst för en kreativ byrå – han började i början av 2004.
Byrån har kunder som Ford, Shell och Johnson & Johnson.
Bob Jeffrey var tidigare Nordamerikachef och vd för JWT:s New York-kontor. Han började på JWM år 1998.
Han ersätts nu av 50-årige Gustavo Martinez, som har arbetat på McCann Worldgroup sedan år 2011.
Gustavo Martinez har dessförinnan tillbringat ett decennium vid Ogilvy & Mather, där han hade ett antal regionala roller innan han blev global affärschef, enligt Adweek.
”Han är affärsdriven, dedikerad till kunderna och förstår att nyckelfaktorn i verksamheten är att rå om, vårda och förstå människor. Gustavo Martinez är JWT:s framtid, säger Bob Jeffrey till Adweek.
JWT har nära 10 000 anställda i 90 länder.
Karl-Johan Byttner