Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

McCann-boss tar över JWT

Publicerad: 6 November 2013, 10:58

Gustavo Martinez.

Foto: Pressbild.

Gustavo Martinez blir global vd för JWT och efterträder Bob Jeffrey. Han kommer närmast från en roll som vd för Europa och Asien inom McCann Worldgrop.


Ämnen i artikeln:

McCannJWT

Adweek konstaterar att 60-årige Bob Jeffrey är en av dem som har haft  vd-jobbet längst för en kreativ byrå – han började i början av 2004.

Byrån har kunder som Ford, Shell och Johnson & Johnson.

Bob Jeffrey var tidigare Nordamerikachef och vd för JWT:s New York-kontor. Han började på JWM år 1998.

Han ersätts nu av 50-årige Gustavo Martinez, som har arbetat på McCann Worldgroup sedan år 2011.

Gustavo Martinez har  dessförinnan tillbringat ett decennium vid Ogilvy & Mather, där han  hade ett antal regionala roller innan han blev global affärschef, enligt  Adweek.

”Han är affärsdriven, dedikerad till kunderna och förstår  att nyckelfaktorn i verksamheten är att rå om, vårda och förstå  människor. Gustavo Martinez är JWT:s framtid, säger Bob Jeffrey till  Adweek.

JWT har nära 10 000 anställda i 90 länder.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

McCannJWT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.